Takk for et strålende fylkesårsmøte 2019!

Publisert av: Trøndelag SV Publisert: 13. februar 2019
Nesten hundre trønderske SVere samlet seg i helga på Scandic Lerkendal på Trøndelag SVs fylkesårsmøte. På lørdag diskuterte vi blant annet innstillingen til valgprogram som gruppeleder på fylkestinget og leder av programkomiteen, Rakel Trondal, presenterte. Diskusjonen resulterte i mange gode innspill til valgprogrammet og resultatet er et svært solid program som hele organisasjonen har vært med å utvikle.

SVs finanspolitiske talsperson Kari Elisabeth Kaski holdt politisk innledning om SVs hovedresolusjoner og om hvordan vi skal vinne valget til høsten. SV skal legge frem fire hovedresolusjoner på landsmøtet med konkret politikk som er svar på de største utfordringene i dagens Norge. SV skal jobbe for en ny og offensiv politikk for økonomisk omfordeling, klima, næring og antirasisme!

Etter møtet samlet delegatene seg til middag og sosial hygge.

Søndag åpnet med skolering i mediehåndtering av avtroppende nestleder Snorre Valen som forøvrig ble takket for innsatsen gjennom mange år av styremedlem Astrid Kjelsnes.

Årsmøtet gjenvalgte Siv Furunes som leder og Bjørn Salvesen som nestleder og valgte en solid landsmøtedelegasjon på hele 17 delegater fra Trøndelag. Ola Kristian Johansen fra Snåsa SV er eneste nye faste medlem i styret. Årsmøtet vedtok fem uttalelser som du finner nederst på siden.

Lars Haltbrekken holdt avslutningstale hvor han konkluderte med at vi skal kaste de siste klimafornekterne ut av regjeringskontorene til stor applaus.

Vedtatte dokumenter finner du her (vedtatt valgprogram er ikke ferdigredigert enda):

Valg:

Valg (styre, revisor, landsstyrerep. og ny valgkomite)

Landsmøtedelegasjon Trøndelag SV 2019

Vedtatte uttalelser:
Fjern profitt fra sikkerhetstjenestene til det offentlige

Nei til rasering av utdanning i distriktene. Å legge ned Campus i distriktene ved Nord Universitet er bevisst distriktsnedbygging.

Slipp ungdommen til i primærnæringene

Stopp vindkraftutbygginga på Storheia straks

Trøndelag SV støtter det sudanesiske folket!

Andre vedtatte dokumenter:

Arbeids- og organisasjonsplan Trøndelag SV

ÅrsberetningTrøndelag SV 2018

Fylkestingsgruppas beretning

Her finner du alle sakspapirene til fylkesårsmøtet:

Les mer om fylkesårsmøtet i media:

Foto: Nils Heldal