Lars Haltbrekken på lokallagsturne i Trøndelag 26.10-30.10

Publisert av: Trøndelag SV Publisert: 21. oktober 2020
Stortingsrepresentant Lars Haltbrekken besøker i uke 44 en rekke lokallag i Trøndelag. Vi skal besøke mange av de bedriftene som bidrar til den grønne skiftet i Norge og ser frem til å diskutere grønne industriarbeidsplasser, bærekraftig kraftproduksjon og sirkulærøkonomi!

Fosen 26.10
26.10 besøker Lars Haltbrekken Fosen hvor dagens starter på Stokkøya gårdsbryggeri i Åfjord, turen går videre til Ørland hvor vi skal besøke flere økologiske jordbrukere og andelslandbruk. Vi avslutter dagen på Ørland Kultursenter med medlemsmøte om grønn ny deal kl. 18.00 med Ørland, Indre Fosen og Åfjord SV:

Namdalen 27.10

27.10 så går turen til Namdalen hvor Lars starter i Namsos hvor han skal møte aktivistene som arbeider mot vindkraftutbygging på Innvordfjellet, vi skal diskutere sirkulærøkonomi og vi skal besøke sykehuset i Namsos og høre om kampen for helikopterlandingsplass og bevaring av Namsos som akuttsykehus.

Turen går videre til Fiskumfossen kraftstasjon hvor vi skal se på potensialet for oppgradering av vannkraftverket, det blir også tema på medlemsmøte på Grong hotel kl. 19.00:

Verdal 28.10

Onsdag går turen til en av Trøndelags største industriarbeidsplasser på Kværner Verdal hvor vi får omvisning på verftet av klubben og ledelsen.
Verdal SV inviterer på medlemsmøte på Verdal hotel klokka 18.00 hvor Lars skal snakke om hvordan vi kan bygge nye grønne industriarbeidsplasser:

Hitra / Frøya 29.10

Torsdag går turen ut til øykommunene Hitra og Frøya hvor vi skal besøke Dalpro og lære mer om deres arbeid for å hjelpe folk som ramler utafor en meningsfull tilværelse. Lars drar deretter videre til Blått kompetansesenter og Guri Kunna Vgs for å høre om hvordan de jobber og hva slags muligheter havet har å by på.

På kvelden blir det medlemsmøte for Hitra og Frøya SV på Guri Kunna VGS kl. 18.00: https://fb.me/e/1OKMY1cBG