Derfor er det viktig at du engasjerer deg

Publisert av: idahusby Publisert: 07. desember 2022
Oppdatert: 07. desember 2022

For å ytterligere styrke lokaldemokratiet og partiorganisasjonen i fylket har Trøndelag SV opprettet egne kontakter i forskjellige regioner. Vi har også vårt eget distriktspolitiske utvalg.

Våren 2022 bestemte årsmøtet i Trøndelag SV at partiet skal ha sitt eget distriktspolitiske utvalg. Det er fordi Trøndelag SV ønsker en kortreist lokalpolitikk. Fylkesstyret ønsker på sin side en tettere oppfølging av partiets mange lokallag, og har derfor utpekt ansvarlige for egne regioner.

En av disse regionene er fjellregionen sør i fylket: Oppdal, Rennebu, Røros og Midtre Gauldal. Akkurat nå kjører denne regionen en egen kampanje for å få enda flere til å bli med på SV-laget.

Her er uttalelsen fra årsmøtet om kortreist distriktspolitikk i Trøndelag:
SV skal ha en kortreist distriktspolitikk

Dette er bakgrunnen

De fleste partier stiller alltid liste til fylkesting og stortingsvalg, men det er ikke alltid det stilles liste i alle kommunene. Siden man ser at det også stemmes SV i disse kommunene når det er fylkesting- og stortingsvalg, betyr det at det finnes mange mennesker som ikke får stemt på sitt parti når det er lokalvalg. Derfor er det viktig å stille lister i så mange kommuner som mulig.

I tillegg til å stille på en valgliste eller stemme på et parti, kan man også bli medlem for å støtte opp om partiets politikk. Et parti har behov for folk til alle posisjonene på lista, og som medlem bestemmer du selv hvor aktiv du vil være i lokallaget – faktisk er det å være medlem i seg selv en aktiv støtte til partiet.

Ta kontakt

Har du spørsmål eller har lyst til å vite mer om hvordan du kan bidra i lokalmiljøet og hjelpe SV, ta kontakt med regionkontakt for Oppdal, Rennebu, Midtre-Gauldal og Røros, Tore Aasheim, på telefon 970 80 400 eller e-post tore.aasheim@gmail.com.

Dersom du er under 30 år kan du også ta kontakt med Oppdal SU, ring Maria Veggen på telefon
466 46 150.

Dersom du ikke bor i fjellregionen kan du ta kontakt med Ida Husby på fylkeskontoret, enten via e-post trondelag@sv.no eller på telefon 992 52 270, så får du vite hvem som er din kontaktperson.

Bli medlem!

Bli medlem via SMS allerede i dag. Send INNMELDING + e-post + navn + adresse til 2090. (Kr 100,-) eller gå til sv.no/bli-medlem/

Gi din støtte

Enten du har lyst til å gi støtte én gang eller en gang i måneden, her kan du støtte SV enkelt og greit via VIPPS: Støtt Trøndelag SV