Siv Furunes på topp for valgdistrikt Nord-Trøndelag

Publisert av: Trøndelag SV Publisert: 08. desember 2020
På grunn av smittevernsituasjonen måtte Trøndelag SV utsette våre nominasjonsmøter 7. og 8. november og har i dag 5. desember, avholdt nominasjonsmøter for begge valgkretsene i Trøndelag digitalt. Nominasjonsmøtet sluttet opp om innstillinga og valgte Siv Furunes som toppkandidat for SVs valgliste for valgdistrikt Nord-Trøndelag.

Sist måling gav SV 8,4 % i valgdistrikt Nord-Trøndelag, noe som er et kraftig hopp fra stortingsvalget i 2017 og gir oss god medvind inn mot valgkampen. Siv er musiker’ og jobber som lektor på Inderøy Videregående Skole, sitter i kommunestyret i Inderøy kommune, er hovedtillitsvalgt i Creo, tidligere leder av Nord-Trøndelag- og Trøndelag SV og som sitter i SVs landstyre på vegne av Trøndelag SV. På andreplass står Victoria Skjønhaug. Victoria jobber som sykepleier, sitter i kommunestyret i Levanger kommune, er styremedlem og leder Kvinnepolitisk Utvalg i Trøndelag SV. På tredjeplass står namdalingen Knut Haga fra Overhalla SV. Knut driver økologisk gård i Overhalla og sitter i kommunestyret for SV i Overhalla. Inge Ryan gjør forøvrig et lite «come back» og inntar hedersplassen nederst på listeforslaget.

Hele lista:

1  Siv Furunes  Inderøy
2  Victoria Skjønhaug  Levanger
3  Knut Haga  Overhalla
4  Kjersti Tommelstad  Namsos
5  Kristoffer Fordal  Stjørdal
6  Frida Myklebust Amdahl  SU /Levanger
7  Daryoush Shavand Shirazi  Steinkjer
8  Mari-Anne Hoff  Leka
9  Rolf S. Velde  Snåsa
10  Inger Seem  Grong
11  Inge Ryan  Levanger

Sitat fra Siv Furunes:
– For SV haster å komme i gang med valgkampen, for mens regjeringa tilsynelatende strever med håndtering av covid-19, budsjettforhandlinger og borgerlig kaos, gjennomfører de fullt av endringer som skaper større forskjeller, mer sentralisering og de tar ikke nok tak i natur- og klimakrisa. SV har løsninger på alle tre utfordringer

Kontaktinfo:
Siv Furunes: siv.furunes@sv.no / 99506275Victoria Skjønhaug: victoria.skjonhaug@gmail.com / 92041343Knut Haga: eva.kaldahl@live.no / 91347080
Vedlagt bilde av Siv Furunes, samt av Siv Furunes som får gratulasjonsbukett av leder av Inderøy SV Margareth Halle.